شنبه 8 اردیبهشت 1403
صدور انواع ضمانت نامه

ضمانت نامه اعتباری
ضمانت نامه ای است که به درخواست متقاضی و به نفع ذی نفع (بانک ها یا مؤسسات اعتباری) بابت تعهدات متقاضی (اصل و سود تسهیلات) صادر می شود.

ضمانت نامه شرکت در مناقصه/مزایده
ضمانت نامه ای است که به درخواست شرکت کننده مناقصه/مزایده و به نفع برگزارکننده مناقصه/مزایده صادر می شود تا در صورت کوتاهی برنده مناقصه/مزایده از انجام تعهدات ذکر شده در مناقصه/ مزایده، مبلغ ضمانت نامه به ذی نفع پرداخت گردد.

ضمانت نامه حسن انجام کار
ضمانت نامه ای است که به درخواست پیمانکار (متقاضی) و به نفع کارفرما (ذی نفع) صادر می شود و در صورت عدم انجام تعهدات مندرج در قرارداد و با اعلام کارفرما، مبلغ ضمانت نامه به ذی نفع پرداخت می گردد.

ضمانت نامه استرداد پیش پرداخت
ضمانت نامه ای است که در صورت عدم باز پرداخت مبلغی که در هنگام انعقاد قرارداد از سوی کارفرما به وی پرداخت شده، صندوق متعهد می شود مبلغ را به کارفرما (ذی نفع) بپردازد.

ضمانت نامه کسور وجه الضمان
ضمانت نامه ای است که صندوق، به استناد قرارداد اصلی بین کارفرما (ذی نفع) و پیمانکار (متقاضی)، برای پیمانکار و به نفع کارفرما صادر می نماید تا پس از تحویل موقت، متقاضی بتواند وجوه انباشته شده از محل کسوراتی را که در هر مرحله پرداخت نگهداری نموده است، دریافت نماید.

ضمانت نامه گمرکی
ضمانت نامه ای است که با درخواست متقاضی برای ترخیص کالای وارداتی به نفع گمرک کشور صادر می شود.

اطلاعات تکمیلی
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات ارایه شده از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، با شماره 33222295-034 تماس حاصل نمایید.