شنبه 29 اردیبهشت 1403
تاریخ 1393/03/30         ساعت 10:05:20     گروه خبری اتاق تعاون ایران

پروفسور مجید سمیعی استاد برجسته جهانی جراحی مغز و اعصاب، در حضور جمعی از پزشکان، خیران بخش درمان، دانشجویان علوم پزشکی و همچنین استاندار یزد در پردیس دانشگاه بین الملل علوم پزشکی یزد سخنرانی کرد.
تصویر

به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون استان ،پروفسور مجید سمیعی با درود بر دانشجویان این استان، آنها را نه تنها برای آینده یزد بلکه برای آینده ایران و شاید هم سراسر دنیا افرادی مفید دانست و ابراز خوشحالی کرد از اینکه امروز به شهری آمده است که گنجایش ایجاد جهش بزرگی در خصوص علم و دانش را دارا است.

چهره ماندگار کشور در سال 85، با تشکر از دعوت استاندار یزد از وی، گفت: مطمئن هستم که استاندار یزد نیز در خصوص ایجاد این جهش بزرگ در راستای علم و دانش استان یزد علاقه مند هستند و احساس من نیز این را می گوید که استان یزد آمادگی یک جهش بزرگ علمی را دارد.

سمیعی درجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: دانشجویان عزیز تنها درس خواندن کافی نیست. ما باید از سال دوم دانشگاه موقعیتی ایجاد کنیم که دانشجویان مسایل را یاد بگیرند و تحقیقات خود راگسترش دهند و تمهیدات این کار نیز باید با فراهم آمدن امکانات و حمایت ها از سوی دولت ایجاد شود.

وی درادامه با اشاره به اینکه دانشجویان باید به سراغ مشاهده و مقایسه تراوشات علمی انجام شده در سراسر دنیا بروند، گفت: خوشحالم که جوانان ما سعی می کنند که زندگی مرا برای خود به صورت الگویی در نظر بگیرند.

پروفسور سمیعی تصریح کرد: پیشنهاد من این است که بگذارید جوانان در حدود 21 سالگی در دانشگاه ها، تز مخصوص تحقیقاتی در دست بگیرند و آنها را نیز رهبری کنید و بدانید که تحقیقات نیاز به کمک مادی هم دارد و اگر لوازم مورد نیاز در اختیار محقق قرار نگیرد امکان این تحقیقات آن گونه که باید فراهم نمی شود.

وی افزود: برای نمونه، حتما شنیده اید که رکودی در اقتصاد دنیا در سال 2008 میلادی ایجاد شد و همه کشور های اروپایی می بایست بودجه اقتصادی خود را کاهش دهند تا بتوانند حکومت را اداره کنند. این در حالی بود که کشوری مانند آلمان در وضعیتی که با بحران اقتصادی روبه رو بود، به هیچ وجه بودجه پژوهش خود را کاهش نداد بلکه به میزان این بودجه افزود و نتیجه این شد که پس از چند سال، کشور های اروپایی همچنان رکود اقتصادی خود را جبران نکردند ولی در این میان آلمان نه تنها با رکود اقتصادی مواجه نشد بلکه از نظر پژوهش نیز به دستاورد های بالایی دست یافت.

وی عنوان کرد: بدانید هر مقداری که برای منابع انسانی هزینه شود صد ها برابر آن برگشت داده می شود و با پتانسیلی که یزد دارد، ما می توانیم جهش بسیار بزرگی در این استان برقرار کنیم.