تقدیر وزیر مسکن از برگزارکنندگان نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری اتاق تعاون ایران، با اشاره به نقش برگزاری نمایشگاه های اختصاصی در خروج بازار مسکن از رکود، بیان داشت: بازار مسکن پیشران اقتصاد است و با رونق بازار مسکن، اقتصاد رونق می گیرد.
تصویر
1400/06/28

وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این نمایشگاه ابراز داشت: با وجودیکه من آدم عمرانی هستم، بسیاری از محصولات را برای اولین بار در این نمایشگاه دیدم. وی گفت: برگزاری این نمایشگاه کار بزرگی است و و از برگزارکنندگان تشکر می کنم.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران ابراز داشت: در این نمایشگاه فناوری‌های نوین صنعت ساختمان عرضه‌ شده است، ما شاخص‌های نوینی را که امروزه در دنیا به‌عنوان توسعه مسکن مطرح است، سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

و ادامه داد: سرعت، قیمت و کیفیت سه شاخص مهم در توسعه مسکن است که باید در کشور این سه شاخص را به‌عنوان فناوری‌های جدید استفاده کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ظرف دو هفته آینده خبر خوبی در خصوص برنامه و هدف دولت در بخش مسکن اعلام می‌شود که اقدام عملی و شروع ساخت برنامه مسکن دولت خواهد بود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره زمین یک میلیون واحد مسکونی گفت: برای موضوع زمین هم هیچ مشکلی نداریم و این اقدام راهبردی در وزارت راه و شهرسازی مبنی‌بر ایجاد بانک زمین بوده است.

قاسمی بیان کرد: این اقدام در یک برنامه دو ماهه پیش‌بینی شده‌ است به طوری که بخش زیادی از زمین اهداف چهار ساله مسکن تامین شده‌ است.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت سیمان هم گفت: برنامه‌ریزی‌ها انجام‌شده و ما شاهد کاهش قیمت سیمان از عدد بزرگی به یک عدد منطقی بوده‌ایم.

به گفته این مقام مسئول سامانه اسکان نیز به‌زودی بارگذاری می‌شود.

قاسمی بیان کرد: با توجه به قانون جهش تولید مسکن به‌زودی در شورای‌ عالی مسکن قیمت‌ها برای مصالح ساختمانی را پیشنهاد می‌دهیم.

نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران