شنبه 1 اردیبهشت 1403
تاریخ 1394/05/31         ساعت 10:00     گروه خبری خبری

در مراسمی با حضور استاندار قزوین سایت بی‌خطرسازی زباله عفونی و بیمارستانی در سایت محمد آباد قزوین افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق قزوین، درمراسمی با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین، منوچهر حبیبی معاون عمرانی، داود محمدی، روح الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی قزوین، قاسمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، زاهد پور مدیرکل دفتر شهری استانداری و جمعی از مدیران استانی سایت بی خطرسازی زباله های عفونی بیمارستانی در مجتمع محمد آباد قزوین به بهره برداری رسید.

این سایت ظرفیت پذیرش روزانه ۴۵۰ کیلوگرم زباله عفونی را دارد و با تهیه یک دستگاه ویژه پنح میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری قزوین در مراسم افتتاح این سایت گفت: پسماندهای عفونی از خطرناک ترین زباله ها محسوب می شودکه به دلیل پیامدهای زیست محیطی باید مورد توجه و ساماندهی قرار گیرد.

وی افزود: ورود زباله های عفونی که همراه با زباله خانگی می تواند بیماریهای خطرناکی را به همراه داشته باشد، و به همین دلیل این حوزه نیازمند مدیریت اصولی است تا سلامت انسانها به خظر نیفتد که خوشبختانه با خرید دستگاه بی خطر ساز که بیش از نیم میلیارد تومان هزینه داشته توانستیم در این مسیر نیز گام بر داریم.

حبیبی بیان کرد: سایت دیگر ما برای جمع آوری زباله صنعتی پیش بینی شده که برای این منظور ۱۰ هکتار زمین در کنار سایت محمدآباد اختصاص داده شده تا کار عملیاتی شود.

وی اظهارداشت: باتاکید استاندار محترم که در رعایت مسائل زیست محیطی جدی هستند همه مدیران شهری بسیج شده اند تا بتوانیم باساماندهی انواع زباله های خانگی، صنعتی و بیمارستانی به سلامت مردم کمک کنیم که در این راستا برای تقویت سایت اقدام خواهیم کرد.

حبیبی تصریح کرد: با راه اندازی این سایت تاکنون حدود ۳۰۰ درمانگاه، بیمارستان، مطب و آزمایشگاه برای ساماندهی و تحویل زباله های عفونی خود اعلام آمادگی کرده اند اما امیدواریم بتوانیم همه مراکز پزشکی را برای مشارکت در طرح بسیج و تشویق کنیم.