پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403
تاریخ 1394/06/03         ساعت 10:00     گروه خبری خبری

اولین نمایشگاه ملی توانمندی های تعاون با حضورهزار شرکت تعاونی داخلی و 5 کشور خارجی به مناسبت هفته تعاون برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران ماشاءاله عظیمی در نشست خبری که با موضوع نمایشگاه بزرگ توانمندی های بخش تعاون و با حضور باباخانلو سرپرست اداره کل توسعه تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و یحیی عابدی،مسئول برگزاری توانمندی های تعاون، در محل اتاق تعاون ایران برگزار شده بود، با تشریح برنامه‌های هفته تعاون و برگزاری نمایشگاه تعاون ، گفت: شبکه تعاون این توانایی را دارد که توانمندی های زیاد که به صورت پراکنده هستند را در کنار هم جمع کند.
وی زمان برگزاری نمایشگاه را 16 تا 19 شهریور ماه اعلام کرد و گفت: در نمایشگاه توانمندی‌ تعاون امسال بیش از یک هزار شرکت تعاونی حضور دارند و در 5 حوزه اصلی، خدماتی‌، تولیدی، بازرگانی و تجاری توانمندی‌ خود را به نمایش خواهند گذاشت.
عظیمی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال کشورهایی نظیر لبنان، ترکیه، زیمبابوه، عراق و افغانستان حضور دارند، تصریح کرد: این کشورها با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های تعاون ایران خدمات خود را تعاونی‌های ایرانی به اشتراک گذاشته و تفاهم‌نامه‌هایی در حاشیه آن به امضا خواهد رسید.
وی بیان داشت:توجه به اقتصاد جمعی و تعاون از اعتقادات ما نشات گرفته است.

عظیمی با بیان اینکه این نمایشگاه در مصلی حضرت امام خمینی (ره) به مساحت 15 هزار مترمربع برگزار خواهد شد، افزود: تعاونی‌ها در این نمایشگاه محدودیت فروش نداشته و به بازاریابی محصولات خود می‌پردازند.
وی گفت: در ادامه برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ تعاون جشنواره تعاونی‌های برتر هم برگزار می‌شود که در سطح ملی، استانی و حوزه‌های اصلی اقتصادی معرفی خواهند شد.
عظیمی در پاسخ به این سوال که چه تعاونی‌های فعالی در این جشنواره معرفی خواهند شد، افزود: انتخاب تعاونی‌های برتر در سطح کشور و استان در سطوح مختلف در کمیته داوری قرار دارد و به طور رسمی تعاونی‌های برتر اعلام نشده‌اند.
سرپرست دفتر توسعه تعاون وزارت کار نیز با اشاره نقش راهبردهای هفتگانه تحول تعاون در این نمایشگاه، گفت:ترویج فرهنگ تعاون مهمترین عامل برگزاری نمایشگاه توانمندی تعاون است.
پیمان باباخانلو، درباره نمایشگاه بزرگ توانمندی‌ بخش تعاون گفت: دولت تدبیر در قالب 7راهبرد توسعه این بخش را در نظر گرفته است. توسعه فرهنگ تعاون، ترویج تعاون، گردشگری تعاون، آموزش، مدیریت و گسترش تعاملات، مدیریت و کارآمدسازی منابع خرد، ایجاد مشوق و تأمین منابع مالی دنبال خواهد شد.
وی یادآور شد: علاوه بر ترویج فرهنگ تعاون در این نمایشگاه موضوع برندسازی و معرفی تعاونی‌های برتر دنبال خواهد شد.
نمایشگاه توانمندی‌های تعاون و جشنواره تعاونی‌های برتر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران از 16 تا 19 شهریور ماه امسال برگزار می‌شود که ساعت بازدید آن از 10 صبح تا 3 شب تعیین شده است