امضای تفاهم نامه همکاری در احداث۲۰۰ هزار واحد مسکونی میان اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی
دو تفاهم نامه همکاری فی مابین اتاق تعاون ایران و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید.
تصویر
1400/07/17

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، امروز در حاشیه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور تشیکل شد، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، دو تفاهم نامه همکاری برای تامین مصالح ساختمانی ارزان برای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده های کارگری و بخش تعاون کشور را امضا کردند.
براین اساس، با توجه به اجرای طرح های حمایت تامین مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و به منظور کاهش قیمت تمام شده مسکن و تسهیل و تسریع دسترسی به مصالح ساختمانی مورد نیاز و تامین مصالح ساختمانی ارزان برای ۳۰۰ هزار واحد مسکونی براساس نیازهای اعلامی وزارت راه و شهرسازی به تفکیک حجم، استان و زمان مورد نیاز در طرح های مسکن حمایتی، یک تفاهم نامه همکاری در خصوص استفاده از امکانات بنگاه ها، شرکت ها و تولیدکننده های مصالح ساختمانی با قیمت مناسب از طریق اعمال تخفیف و پرداخت مدت دار ثمن آن فی مابین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، امضا شد.
گفتنی است براساس این تفاهم نامه کلیه فرآیندهای خرید مصالح ساختمانی از طریق اتصال سامانه جامع مسکن اتاق تعاون ایران به سامانه وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.
همچنین براساس این تفاهم نامه، وزارت راه و شهرسازی توزیع زمانی و استانی مصالح ساختمانی مورد نیاز پروژه های طرح های حمایتی مسکن را حداکثر ظرف یک ماه به اتاق تعاون ایران اعلام خواهد کرد.

امضای تفاهم نامه همکاری در احداث۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای متقاضیان واجد شرایط کارگری و بخش تعاون
در همین راستا امروز بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، تفاهم نامه همکاری در احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده های کارگری و بخش تعاون کشور با هدف کمک به تامین مسکن متقاضیان واجد شرایط کارگری و بخش تعاون را هم امضا کردند.
گفتنی است به منظور راهبری و اجرای موضوع این تفاهم نامه، کارگروه مشترکی مشتمل بر نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و اتاق تعاون ایران در راستای تحقق اهداف این تفاهم نامه تشکیل خواهد شد.
براساس این تفاهم نامه، اطلاع رسانی، هماهنگی و پیگیری درج اطلاعات متقاضیان واجد شرایط موضوع این تفاهم نامه به ترتیب اولویت در سامانه وزارت و ساماندهی آنها با رعایت اختلاط اجتماعی صورت می گیرد. همچنین اتاق تعاون ایران، ساماندهی و معرفی متقاضیان کارگری و بخش تعاون طرح های حمایتی مسکن به صورت تعاونی های موضوعی را به وزارت راه و شهرسازی برای اتصال آنها به پروژه های غیرمتمرکز انجام می دهد.
خاطر نشان می شود، براساس این تفاهم نامه، ثبت اطلاعات و مشخصات کلیه اراضی، پروژه ها، فرآیند اجرا و پیشرفت فیزیکی، تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی موضوع این تفاهم نامه در سامانه وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران