رشد کمی‌و‌کیفی صنعت پیشران اقتصاد با برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان
عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با تاکید بر نقش و اهمیت صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد، بیان داشت: حرکت در صنعت ساختمان، تکاپو در بخش های مختلف اقتصاد را به دنبال دارد و باید برای رونق و حرکت این صنعت گام هایی مهمی برداشته شود و برگزاری نمایشگاه های تخصصی این حوزه می تواند کمک شایانی به رشد کمی و کیفی صنعت پیشران اقتصادی محسوب شود.
تصویر
1400/05/24

عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با تاکید بر نقش و اهمیت صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد، بیان داشت: حرکت در صنعت ساختمان، تکاپو در بخش های مختلف اقتصاد را به دنبال دارد و باید برای رونق و حرکت این صنعت گام هایی مهمی برداشته شود  و برگزاری نمایشگاه های تخصصی این حوزه می تواند کمک شایانی به رشد کمی و کیفی صنعت پیشران اقتصادی  محسوب شود.

شامخ ساختمان در تیرماه ۱۴۰۰ با قرارگیری بر نقطه ۵۴.۸۷ نسبت به ماه قبل، جهت کاهشی گرفت اما از رونق وضعیت ساختمان در تیرماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، علی مطیع جهانی عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با اعلام این خبر اظهار داشت: بررسی های آماری در حوزه صنعت ساختمان در تیرماه از رونق وضعیت ساختمان در تیرماه حاکی است درحالیکه شامخ صنعت ساختمان در تیرماه ۱۴۰۰ با قرارگیری بر نقطه ۵۴.۸۷ نسبت به ماه قبل، جهت کاهشی گرفته است.

وی ادامه داد:  این بررسی ها از جامعه آماری بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ در گروه های ساخت بنا، مهندسی، عمران و فعالیت های ساخت وساز تخصصی ساختمان تشکیل می شود.

مطیع جهانی با تاکید بر نقش و اهمیت صنعت ساختمان به عنوان پیشران اقتصاد، بیان داشت: حرکت در صنعت ساختمان، تکاپو در بخش های مختلف اقتصاد را به دنبال دارد و باید برای رونق و حرکت این صنعت گام هایی مهمی برداشته شود  و برگزاری نمایشگاه های تخصصی این حوزه می تواند کمک شایانی به رشد کمی و کیفی صنعت پیشران اقتصادی  محسوب شود.

عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران با تاکید بر ظرفیت های بالقوه در بزرگترین رویداد ملی کشور در حوزه صنعت، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتهای بالقوه در این رویداد مهم اقتصادی و به منظور استفاده بهینه از فرصتهای بوجود آمده در شرایط کنونی و پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان بدون واسطه گری، نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان فرصتی در جهت ارتباط مستقیم مخاطبان و تولید کنندگان صنایع جهت عقد قراردادهای همکاری است.

لازم به اشاره است، برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان به عنوان صنعت پیشران در اقتصاد کشور فرصتی دوباره برای تجلی همه‌ی آنچه که متولیان بخشهای مختلف این صنعت به دنبال آن هستند بوده و آنچه که این رویداد نمایشگاهی را متمایز از دیگر رویدادهای اقتصادی در کشور میکند ارائه مجموعهای از دستاوردها و چشم اندازهای تأثیرگذار و معرفی بازارهای داخلی و خارجی در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطبان خود است.

وی در ادامه به سایر مولفه های شامخ ساختمان تیرماه اشاره و ابراز داشت: سایر مولفه های این شاخص شامل میزان سفارشات جدید ، سرعت انجام و تحویل سفارش، مواد اولیه خریداری شده، میزان استخدام، میزان فروش کالا بوده که آمار تیرماه نشان داد که این مولفه ها نیز نسبت به ماه قبل کاهش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، شاخص قابل توجه این ماه میزان قیمت مواد اولیه بود که با ثبت عدد ۸۹.۶۳ نشان از تورم ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه خریداری شده است.

عدد شاخص انتظار بهبود فعالیت های کسب و کار در بین فعالان بخش ساختمان کاهش قابل توجهی نسبت به ماه قبل ارزیابی شده است. بنابراین پیش بینی کاهش شدت افزایش فعالیتها در مردادماه نسبت به ماه قبل دور از انتظار نخواهد بود‌.

گفتنی است، اتاق تعاون ایران برای نخستین بار در کشور از مهرماه ۱۳۹۸ نسبت به اجرای طرح شامخ ساختمان اقدام کرده که نتیجه آن بصورت ماهانه توسط مرکز آمار اتاق تعاون ایران منتشر می شود.

نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران